Блог учителя української мови та літератури Миколаївської ЗОШ І - ІІІ ст. Сизко Тетяни Михайлівни
понеділок, 14 грудня 2015 р.
четвер, 10 грудня 2015 р.
пʼятниця, 4 грудня 2015 р.
4 грудня 2015 року учні 10 класу Миколаївської ЗОШ Кравець Андрій та Сизко Максим взяли участь у районній учнівській конференції "В.Сіренко - письменник і громадянин", яка відбулася в актовій залі БРР. Вони виступили з доповіддю "В.Сіренко - щирий патріот рідної землі".
У конференції взяли участь 29 учнів Бердянського району. Діти представили грунтовні дослідження життєвого й творчого шляху поета, декламували вірші В.Сіренка напам'ять, інсценували уривки його творів. Також звучала власна творчість учнів, присвячена Володимиру Івановичу.
На конференції були присутні рідні поета: доньки, онук, племінниця.
Зі словами привітання й подяки до учнів звернулися начальник відділу освіти Липський В.М., завідувач КУ "РМК" Капітонова І.І., методист КУ "РМК" Даниленко Л.В., яка наголосила, що такий захід надає можливість виховувати в учнівської молоді любов і повагу до своєї країни, мови, національну гідність.
вівторок, 10 листопада 2015 р.
Без чого неможливо уявити українця й Україну?.. Без рідного слова. Дякувати Богові, що маємо такий феномен, як Міжнародний конкурс знавців української мови ім. П. Яцика, який допомагає мільйонам юних громадян України усвідомити престижність рідної мови.
У Миколаївській ЗОШ 10 листопада відбувся перший етап цього конкурсу, у якому взяли участь 12 найобдарованіших учнів школи.
понеділок, 9 листопада 2015 р.
З метою розкриття краси поетичного слова 9 листопада до Дня ураїнської писемності та мови у Миколаївській ЗОШ відбулися літературні читання "Розцвітай, рідна мово..." Учні проникливо й натхненно декламували напам'ять вірші про рідну мову відомих і сучасних поетів. Учні показали свій артистизм, культуру мовлення. А також було проведено мовознавчий турнір між учнями 6 й 7 класів. Учасники турніру продемонстрували свою високу ерудицію, довели, що володіють культурою слова. Заходи виявилися цікавими, пізнавальними, корисними.
В.Діденко
Рідній мові
(Я не останній з могікан)
Мені казав один ханжа,
Що наша мова геть відстала,
Що краще йшла б мені чужа,
Немов до хліба – кусень сала,
Що весь мій поетичний план
Спинитись може напівході,
Що я – останній з могікан,
Що наша мова вже не в моді.
Гей, проповіднику! Стривай!
Твої слова – старенька ряса.
Я не піду в твій тихий рай,
Я – син Великого Тараса.
Як Прометей не вмер від ран,
Не вмре і мова – гарна зроду.
Я не останній з могікан,
Я – син великого народу!
субота, 24 жовтня 2015 р.
І етап конкурсу ім Т.Г.Шевченка
23 жовтня 2015 року в Миколаївській ЗОШ стартував VІ Міжнародний мовно-літературний конкурс ім. Т.Г.Шевченка.
Творчі роботи передбачали теми, пов'язані з культурою, мораллю, духовними цінностями українського народу, які сприяють об'єднанню, формують почуття патріотизму, оптимізму й віри в щасливе майбуття нашої держави, про яку мріяв і писав Тарас Шевченко.
У своїх роботах учні виразили почуття гордості за свій народ, любов до рідного краю, готовність творити добрі справи задля рідної Батьківщини.
понеділок, 5 жовтня 2015 р.
РОЛЬ МИСТЕЦТВА СЛОВА В
ЕСТЕТИЧНОМУ ВИХОВАННІ УЧНІВ
НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Одним із чинників всебічного гармонійного розвитку особистості є її естетичне виховання.
Естетичне виховання – складова частина виховного процесу, безпосередньо спрямована на формування здатності сприймати і перетворювати дійсність за законами краси в усіх сферах діяльності людини.
У загальноосвітніх навчальних закладах естетичне виховання є частиною навчально-виховного процесу. У Концепції літературної освіти 12-річної загальноосвітньої школи сказано: «Загальна мета літературної освіти – ввести учнів у світ прекрасного, прилучаючи до національного і світового мистецтва слова в його взаємозв’язках із мовою, історією, музикою, живописом, архітектурою, до духовних пошуків видатних письменників; виховувати високі естетичні смаки, здатність творчо сприймати прочитане; сформувати на цій основі правильне розуміння національних і загальнолюдських цінностей і цим сприяти вихованню духовно багатого, щиро відданого своєму народові громадянина незалежної України» [3, 3]. Саме тому проблема розвитку у дітей почуття прекрасного є особливо актуальною на сучасному етапі розвитку літературної освіти.
Естетичне виховання – складова частина виховного процесу, безпосередньо спрямована на формування здатності сприймати і перетворювати дійсність за законами краси в усіх сферах діяльності людини.
У загальноосвітніх навчальних закладах естетичне виховання є частиною навчально-виховного процесу. У Концепції літературної освіти 12-річної загальноосвітньої школи сказано: «Загальна мета літературної освіти – ввести учнів у світ прекрасного, прилучаючи до національного і світового мистецтва слова в його взаємозв’язках із мовою, історією, музикою, живописом, архітектурою, до духовних пошуків видатних письменників; виховувати високі естетичні смаки, здатність творчо сприймати прочитане; сформувати на цій основі правильне розуміння національних і загальнолюдських цінностей і цим сприяти вихованню духовно багатого, щиро відданого своєму народові громадянина незалежної України» [3, 3]. Саме тому проблема розвитку у дітей почуття прекрасного є особливо актуальною на сучасному етапі розвитку літературної освіти.
Питанню естетичного виховання підростаючого покоління приділяли
увагу в своїх працях такі педагоги як А. Макаренко, В. Сухомлинський, К. Ушинський. «Краса, - писав В.О Сухомлинський, - могутній засіб виховання чутливості душі. ...це яскраве світло, що осяває світ. При цьому світлі тобі відкриваються істина, правда, добро... Краса вчить розпізнавати зло і боротися з ним. Я б назвав красу гімнастикою душі - вона виправляє наш дух, нашу совість, наші почуття і переконання. Краса - це дзеркало, в якому ти бачиш сам себе і завдяки йому так чи інакше ставишся сам до себе".
понеділок, 28 вересня 2015 р.
Фольклорне свято у Миколаївській ЗОШ
У Миколаївській ЗОШ відбулося фольклорне свято, на якому дзвінко лунали українські календарно-обрядові пісні. Учні водили хороводи, грали у народні ігри. Справжньою родзинкою свята стало виконання ученицями 6 класу щедрівок. Усім було цікаво й весело. Присутні отримали великий заряд позитивних емоцій!
середа, 2 вересня 2015 р.
Вітаю колег з новим навчальним роком!!!
Бажаю здоров'я, добра, довголіття,
Хай вистачить щастя на ціле століття!Хай скрізь буде лад - на роботі, в сім'ї,
І радість на серці, і хліб на столі.
Хай сміхом й веселістю повниться хата,
Родина хай буде здорова й багата!
І мрій, і бажань, і наснаги творити,
Щоб серцю хотілося жити й любити!
Хай учні шанують, повагу дарують,
Злагода й мир у житті хай панують!
пʼятниця, 19 червня 2015 р.
ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ
УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Творче натхнення
– людська потреба, в якій особистість знаходить щастя…
Творча діяльність є для людини потребою, задоволення якої
приносить найвищу насолоду.
В.О.Сухомлинський
Наш час – це
час суттєвих змін у науці, техніці, інформаційному середовищі, освіті. У вирі
життя ми навіть не замислюємося над тим, наскільки важливо зберегти своє
неповторне «я», про яке так захоплено писали шістдесятники і яке ми іноді
ховаємо від сторонніх очей. А кожне «я» - це невід’ємна часточка народу й
держави в цілому. І від кожного з нас залежить її самобутність, неповторність,
оригінальність, за якими країну нашу пізнаватимуть у світі. Суспільству
потрібні люди, які здатні приймати нестандартні рішення, вміють творчо мислити.
Тому одним із пріоритетних напрямків політики нашої держави є турбота про
обдаровану та талановиту молодь, її творчий, інтелектуальний, духовний розвиток.
ПРОБЛЕМИ ОСВІТИ Й ВИХОВАННЯ У
ТВОРЧОСТІ Т.Г. ШЕВЧЕНКА
Мабуть, в
Україні не знайдеться жодної людини, яка у своєму житті хоча б раз не
перегорнула сторінок «Кобзаря» Тараса Шевченка. Творчість цього поета можна не
любити, можна критикувати, можна ставитися до неї із великою любов'ю... У
будь-якому випадку байдужим вона не залишає нікого.
середа, 17 червня 2015 р.
Підписатися на:
Дописи (Atom)